مغز انسان
نوشته شده توسط : شهبال

محققان شرکت IBM در تحقیقاتی جدید موفق شده اند نقشه ای با جزئیات کامل از مغز انسان ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مقاله‌ای که هفته اخیر منتشر شد محققین IBM گام بزرگی در نقشه برداری معماری مغز انسان برداشته‌اند که نسبت به مطالعات قبلی جزئیات ارتباطات مغزی را سه برابر بیشتر نشان می‌دهد.
بر اساس گزارش گیزمودو، به گفته یکی از محققین، این مطالعه بطور خاص روی اتصالات طولانی مغز میمون Macaque، بزرگراههای داخلی مغز که تبادل اطلاعات از نقطه‌ای دور افتاده از مغز به نقطه ای دیگر را برعهده دارند، انجام می‌گیرد.

حال می‌توان از چگونگی گردش اطلاعات و پردازش آن در مغز کمک گرفت و از آن بعنوان یک تحقیق بنیادی و کاربردی در علوم مربوط به اعصاب و محاسبات شناختی مغز بهره برد.

 


این نقشه نشان دهنده 6602 اتصالات طولانی در میان 383 ناحیه مختلف مغزی است که محققین به کمک آن از چگونگی کارکرد مغز و اینکه اطلاعات در مغز به کجا فرستاده می‌شوند بهره می‌جویند. اینگونه اطلاعات به دانشمندان کمک می‌کند تا تجزیه و تحلیل‌های نظری دقیقتری را بر روی عملکرد مغز انجام دهند و در نهایت این اطلاعات را در ساخت تراشه های کامپیوتری که توانایی های آنها با قدرت بالای محاسباتی مغز انسان برابری کرده و معماری پیچیده مغز را نمایان می‌کنند به کار خواهند گرفت.




:: بازدید از این مطلب : 844
تاریخ انتشار : 11 / 5 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست